Memang dasar pemalas. Alaaahh! Menyampah.



Kehkeh. Semacam je tittle post kali ni. Wait! Urghh, dah lama sangat ni tak update.
Taktau lah apa masalah -.-
See, korang pun boleh nampak kan bila last aku update.

Kenapa ek aku boleh jd malas tetibe? Why why whyooo.....
And, apa punca blogger-blogger dkt luar sana yg sama malas untuk meng-update dab ber-blogwalking mcm aku ni.

em em, k, jap. let me think.

K, tak dapat fikir -.-

So, aku pun search lah dekat google.
nah, dah dapat apa punca dia. Hebat tak saya? ~.~

Tengok ni,

7 punca blogger menjadi malas;

1. Tiada respon
Bila blog tak mendapat perhatian, mulalah hilang semangat. lepastu jadi malas pulak. #bhaha T.T

2.Kekeringan Idea
Yang ini memang selalu jadi alasan. Kan? Korang pun pernah jugak kan? Wuwu. Aku pun tak tau macam mana nak membanteras gejala kekeringan idea nie. So, cara yg terakhir, copy n paste je lah mana-mana entry blogger yang mendapat respon yang tinggi.

3. Server down
Alamak! Ni mmg tak boleh nak buat apa lah kan. ERR -.-

4. Keghairahan
Seperti yang diceritakan sebelum ini mengenai keghairahan dengan blog sendiri nie, memang payah nak mencari kembali semangat berblog ni. Macam aku lah sekarang ni. HAHA. Skill merangka ayat semua sudah jatuh ke longkang. So, kena ambil masa lah nak pujuk balik mood berblogging.

5. Faktor Masa
Ni pun selalu terjadi. Yelah, dengan sekolah lagi, aktiviti semua bagai, homework ynag berlambak, bilanya nak ada masa -.- memang tak sempat ah nak berblogwalking bagai, haisho.

 6. Talian Internet
Ini memang masalah yang sukar dibendung lalu menjadi punca kemalasan pada blog sendiri. hmm :(

7. Dikutuk, Dikeji dan Dicaci
Sapa yang tak bengang bila kena kutuk kan? Apatah lagi bila dikeji dan dicaci. Senang je. Biarkan. Hati yang dengki memang seperti bangkai, makin dibiar makin busuk. So tak boleh buat apa lah.
Tapi jika ia kritikan membina berterima kasihlah padanya. Kira beruntung lah kan ada yang nak tegur. Fikir positif. Itu maknanya kita diambil berat. Kan tandanya sayang tu. Bhaha.


#akhirya, update jugak T.T wohoo.











0 2 orang membebel: